Van Mont Saint Michel - Coudeville sur Plage - Reisverslag uit Yquelon, Frankrijk van Chris Hop - WaarBenJij.nu Van Mont Saint Michel - Coudeville sur Plage - Reisverslag uit Yquelon, Frankrijk van Chris Hop - WaarBenJij.nu

Van Mont Saint Michel - Coudeville sur Plage

Blijf op de hoogte en volg Chris

24 Juli 2014 | Frankrijk, Yquelon

Vanochtend vertrokken van Mont Saint Michel. Na een heerlijke pain au raisin en jus d'orange richting Avranches. Via een prachtige route langs de baai kwamen we met behulp van de Garmin op een schitterend pad langs de kust. Onderweg samen met Rein heerlijk een salade Normandie gegeten. Henk was te ver doorgereden. De route bracht ons fantastische uitkijkpunten. Via een heel steil weggetje kwamen we op de weg naar Gravelines. Henk zat ons op te wachten met lekker fris water. De ober bracht nog een extra fles. Die ging helemaal op. Hij had wel respect dat we dat weggetje genomen hadden. Daarna ging het een hele tijd lekker naar beneden. We kwamen door een druk toeristisch gebied. Zandvoort is er niets bij. In Gravelines aangekomen fietsten we naar de vuurtoren en de restanten van bunkers. We konden ons gied voorstellen wat voor gemakkeijk doelwit de geallieerden waren. Indrukwekkend hoge rotsen. Daarna richting de camping. We hebben een prachtige plek in de duinen. We werden nog getrakteerd op een geweldige vliegshow met oude vliegtuigen. Henk en Rein prberen nu de tent op te zetten. Ben benieuwd of dat lukt na al dat bier. Rein en ik hebben nogal kritiek op het dikke luchtbed van Henk en zijn enorme tas met slaapnateriaal. Volgende keer mag dat niet meer mee. Hij moet dan maar met zijn nieuwe aanwinst ( mercedes 200 slk) op een andere camping. We gaan zo koken en dan lekker naar het strand. Morgen nemen we een rustdag. De volgende etappe waarschijnlijk naar Sutainville. Het weer is nog steeds prima. Hopelijk blijft dat zo. Hartelijke groeten van Henk Rein en Chris.

• 24 Juli 2014 - 21:03

Hans:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zulke mooie uitzichten hebben.En denk er aan dat het heel belangrijk is dat Henk goed slaapt.Groetjes Hans